Header50

Dynamics 365 Business Central

Få én komplet ERP-løsning, der optimerer alle kerneområderne i virksomheden:

  • Administration af økonomi og løn
  • Produktionsprocesser, projektstyring og tidsregistrering mv.
  • Afrapportering

Hvad er Dynamics 365 Business Central?

Microsoft Dynamics 365 Business Central er det nyeste økonomi- og ERP-system fra Microsoft til mellemstore virksomheder. I denne video gennemgår en af vores Business Central konsulenter de mange fordele der er ved at bruge dette system. Bliv klogere på hvordan Dynamics 365 Business Central kan gavne din forretning.

Hvad er Dynamics 365 Business Central?

Introduktion til Microsoft Dynamics 365 Business Central

Saml virksomhedens forretningsløsninger med Microsoft Dynamics 365 Business Central. Få en mere effektiviseret hverdag, hvor data flyder frit mellem virksomhedens forretningssystemer.

Business Central er et af de seneste navne i Microsofts seneste satsning - Dynamics 365. Microsoft Dynamics Business Central afløste i 2018 det der tidligere blev kaldt Navision eller Dynamics NAV.

Med Microsoft Dynamics 365 Business Central får du en løsning, som kan effektivisere din virksomhed markant og skabe bedre resultater på bundlinjen.

På denne side kan du læse alt, hvad du bør vide om Microsoft Dynamics Business Central.

Få et ERP-system som gavner din virksomhed

At investere i et ERP-system er en stor beslutning for de fleste virksomheder. Hvorvidt det bliver en succes afhænger særligt af, om man har valgt det rette system.

Business Central henvender sig særligt til mellemstore virksomheder. Virksomhedens størrelse og branche har ofte stor betydning for, hvilket ERP-system der er det mest hensigtsmæssige at bruge. Det er afgørende at erp-systemet tager højde for og løser de udfordringer, som man oplever i en konkret branche.

Bomærke 3

Fordele ved Dynamics 365 Business Central

Business Central rummer mange fordele, som gør det oplagt at investere i for de fleste virksomheder. Nogle af de vigtigste fordele ved Business Central er:

Fremtidssikret
Dynamics 365 Business Central er skalérbar og kan udvides i takt med virksomhedens behov. Vækster virksomheden er det let at skrue op for enten funktionalitet eller antal af brugere. Dermed har virksomheder med Business Central en fremtidssikret løsning, som de aldrig vokser ud af. Du skal med andre ord aldrig igennem en tung opgradering af dit ERP-system, når først du har fået implementeret Business Central.

Tilgå data uanset tid og sted
Med Business Central er dit ERP-systemet altid ved hånden. Du kan altid tilgå forretningskritiske data uanset tid, sted og enhed. Mobiliteten i Business Central giver også ledelsen mulighed for at tjekke vigtige økonomiske nøgletal på farten. Derved er de i stand til hurtigt at reagere. Du kan både tilgå Business Central fra din computer, din smartphone og ikke mindst fra din tablet.

Øger effektiviteten
Der er et naturligt flow mellem Microsofts øvrige produkter og Dynamics 365 Business Central. Dette betyder, at de interne arbejdsprocesser bliver optimeret, og derved opnår virksomheden en effektiviseret hverdag.

Hvem henvender Dynamics 365 Business Central sig til?

Dynamics 365 Business Central henvender sig til små og mellemstore virksomheder, der ønsker et ERP-system til at skabe bedre synergi på tværs af organisationen og øge deres produktivitet.

Typisk anvendes dette system af virksomheder, som har imellem 1 til+200 medarbejdere. Større koncerner vil typisk anvende et andet ERP-system såsom navne-broderen Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations.

Med Dynamics 365 Business Central får virksomheden en komplet forretningsløsning, som bidrager til optimering af din virksomheds økonomistyring og kritiske forretningsprocesser.

Business Central giver indsigt i virksomhedens tilstand i forhold til både salg eller økonomi. Ved hjælp af Business Intelligence og Power BI kan virksomhedens data transformeres til vigtig indsigt og organisere det, så du har det rette datagrundlag at træffe beslutningerne ud fra.

Header 23

Funktioner i Microsoft Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central indeholder en lang række funktioner, som din virksomhed kan få stor gavn af. Alle brancher har dog forskellige behov, der skal understøttes. Fx har en produktionsvirksomhed andre udfordringer end en entreprenørvirksomhed. Med Business Central får virksomheden et system, der både favner bredt og som kan tilpasses til at løse meget branchespecifikke problemer.

Dynamics 365 Business Central kan blandt andet understøtte følgende kernefunktioner:

  • Økonomistyring
  • Salgs- og kundestyring
  • Projektstyring
  • Supply Chain management
  • Rapportering og analysearbejde
  • ... og mange andre områder

Integrérbar og fleksibel løsning

Fælles for de mange Dynamics 365 løsninger er, at de er integreret med virksomhedens øvrige Microsoft-systemer. Det gør det muligt at anvende data fra Dynamics 365 Business Central i systemer som Microsoft Excel, Power BI eller Outlook. Det er også nemt at udvide funktionaliteten ved at tilkoble 3. parts tillægsprodukter til din Business Central-løsning.

Dette samspil muliggør store synergier på tværs af virksomheden og sikrer langt mere effektive arbejdsgange, som kan mærkes på bundlinjen.

Mobilitet i Business Central giver større effektivitet

Ligesom det er tilfældet med alle andre Dynamics 365 produkter, så kan du med Business Central tilgå dine data fra alle typer enheder - uanset tid og sted.

Det vil sige, uanset om du sidder foran en computer, har en tablet i skødet eller er på farten på din smartphone. Du kan nemt og hurtigt få overblik over dine data.

Det betyder også, at din virksomheds medarbejdere hurtigt kan tage affære. I praksis gør det, at dine medarbejdere kan tage hurtigere beslutninger på et optimalt datagrundlag, hvilket gavner din virksomheds effektivitet og produktivitet.

Bomaerke

Vælg hvordan du vil hoste dit ERP: Cloud- eller on-premise løsning

En anden stor fordel ved Business Central er, at du selv kan vælge, hvordan du vil have opbevaret dine data. Dette er særligt praktisk af hensyn til sikkerheden og tilgængeligheden omkring dit ERP-system. Dynamics 365 Business Central kan både leveres som en cloud-løsning, som en on-premise løsning eller som en hybridløsning.

Business Central som cloud-løsning i skyen (Public Cloud)

Når du vælger en ren cloud-løsning, og vælger at hoste din løsning hos Microsoft, så vil din Business Central altid være placeret på servere hos Microsoft Azure i skyen. Herfra bliver Business Central automatisk opdateret af Microsoft. På denne måde kører din løsning på autopilot, og du slipper for selv at stå for opdateringen af Business Central. Du er således her sikret, at virksomhedens løsning altid er teknologisk up to date.

Business Central som on-premise løsning

Hvis du vælger en on-premise løsning, kan man både vælge at stille en server internt i virksomheden til rådighed, eller man kan bruge en ekstern hostingpartner (Private Cloud). Hvis du bruger en server, der er placeret internt i virksomheden, så skal i selv stå for at tage backup og vedligeholde jeres server.

Når du vælger en on-premise løsning, vil du sammen med os aftale, hvornår Business Central skal opdateres.

Hybridløsning

Sidst men ikke mindst har du også mulighed for at vælge en hybridløsning, der kombinerer det bedste af begge verdener. Hos Elbek & Vejrup kan vi nemt og hurtigt hjælpe dig med at afklare alle fordele og ulemper ved disse muligheder.

Læs mere om dine muligheder med public cloud, private cloud og on-premise her

Section 3 Test

Priser på Dynamics 356 Business Central

Vil du eje eller leje Business Central?

Med Business Central får du friheden til selv at vælge, hvordan du vil betale for din løsning. Du har således mulighed for enten at leje Business Central på en abonnementsordning, hvor du betaler et fast månedligt beløb pr. bruger, eller købe det antal licenser du har behov for, som du så selv ejer.

Hvis du ønsker at få en fast månedlig pris på din Business Central-løsning, og ønsker en cloud-baseret løsning hosted og vedligeholdt af Microsoft, har du mulighed for at leje din løsning i det man kalder Public Cloud. Vil du derimod eje din egen licens og selv stå for backup og opdatering af Business Central, skal du vælge en on-premise-løsning.

I Business Central kan du vælge imellem tre forskellige licenstyper i form af en ’Premium user’, en ’Essential user’ og en ’Team Member’. Team members har kun begrænset adgang til systemet. Længere nede på siden kan du læse mere om hvilke funktioner og muligheder, der er tilgængelige i de forskellige licenstyper.

Hos Elbek & Vejrup kan vi hjælpe dig med at finde den rette den rigtige prismodel til din virksomhed.

I nedenstående finder du priser på Dynamics 365 Business Central Public Cloud (leje) og on-premise licenser (eje). Dette er priser på rene software-licenser og omfatter således ikke konsulent- ydelser og rådgivning samt tredjepartsprodukter. Ønsker du tilbud på implementering af Business Central i din virksomhed så kontakt os for et uforpligtende møde.

Public Cloud: Dynamics 365 Business Central Essentials

440,50 kr.

Pr. bruger/måned

Public Cloud: Dynamics 365 Business Central Premium

629,30 kr.

Pr. bruger/måned

Public Cloud: Dynamics 365 Business Central Team Members

Fra

50,30 kr.

Pr. bruger/måned

On-premise: Dynamics 365 Business Central Essentials

11.167 kr.

Pr. brugerlicens

On-premise: Dynamics 365 Business Central Premium

15.634 kr.

Pr. brugerlicens

On-premise: Dynamics 365 Business Central Team Members

2.233 kr.

Pr. brugerlicens

Ovenstående priser er udelukkende software-licenser. Elbek & Vejrup er berettiget til uden varsel at regulere priser på baggrund af ændringer i priser fra underleverandører.

Overblik over moduler i Business Central Essentials og Premium

Økonomistyring
(Essentials)

  • Finans og kontoplan
  • Valutahåndtering
  • Finans budgetter
  • Anlægsaktiver
  • Dimensioner
  • Periodiseringer
  • Bankkontoafstemning
  • Ind- og udbetalinger
  • Pengestrømsprognose

Salgs- og kundestyring
(Essentials)

  • Integration til Dynamics 365 Sales
  • Salgstilbud
  • Salgsmuligheder
  • Marketingkampagner

HR
(Essentials)

  • Registrering af medarbejdere
  • Time- og fraværsregistrering
  • Håndtering af medarbejderudlæg
  • Registrering af medarbejderes kvalifikationer samt andre fortrolige oplysninger
  • Kontraktstyring

Projektstyring
(Essentials)

  • Ressourcestyring og historik
  • Ressourcekapacitet og tilgængelighed
  • Sagsstyring
  • Sagsbudgettering
  • Igangværende arbejde
  • Forbrugsregistrering på en sag
  • Sagsafslutning

Supply Chain Management
(Essentials)​

  • Montagestyring
  • Lagerstyring
  • Salgs- og lager forecast
  • Salgs- og købsordre
  • Varedisponering

Produktionsstyring
(Premium)

  • Kapacitetsplanlægning
  • Produktionsplanlægning
  • Produktionsordrestyring
  • BOM og produktionsordreruter
  • Underleverandørstyring

Service Management
(Premium)

  • Styring af servicepriser
  • Håndtering af servicekontrakter
  • Serviceordrer
  • Serviceartikler
  • Planlægning og disponering
  • Fejlkodehåndtering
  • Garantihåndtering

Få hjælp til at implementere Business Central i din virksomhed

Selvom du har valgt det korrekte ERP-system, fx Business Central, til din virksomhed, så betyder det ikke, at du er i mål, og at resultaterne kommer af sig selv.

At vælge et ERP-system er kun første skridt. Det næste (og endnu vigtigere) skridt er, at få det implementeret i din virksomhed. Det er først når et ERP-system er implementeret, at man kan begynde at se resultaterne. Hos Elbek & Vejrup har vi mange års erfaring i at hjælpe vores kunder med at komme i mål med implementering af deres ERP-løsninger.

Med os får du en partner, som kan hjælpe dig med at planlægge og eksekvere implementering af dit nye ERP-system. Når du indgår i et samarbejde med os, får du adgang til nogle af landets dygtigste ERP-konsulenter. Vi kan hjælpe jer med at strukturere jeres implementering, så vi sikrer at I får indfriet jeres mål og forventninger til jeres nye løsning.

Prøv Dynamics 365 Business Central gratis i 30 dage

Hvis du stadig er i tvivl om Business Central er den rette løsning for dig og din virksomhed? Du har mulighed for at prøve en gratis Business Central demo i 30 dage – helt uden forpligtelser.

På den måde kan du få et indblik i, hvordan din nye hverdag kan komme til at se ud med et nyt ERP-system.

Læs mere om dine muligheder på denne side.

Bomærke 2

Kontakt os og få hjælp til at finde den bedste løsning

Hos Elbek & Vejrup sidder vi altid klar til at hjælpe dig med at finde det rigtige ERP-system til din virksomhed. Vi er specialister i Microsoft Dynamics 365 Business Central-løsninger og kan hurtigt hjælpe dig med at finde ud af, om Microsoft Dynamics 365 Business Central er den bedste løsning for din virksomhed.

Kontakt os i dag enten via telefon eller e-mail, og lad os hjælpe dig med at optimere din virksomhed yderligere.

Kundeudtalelse

For en virksomhed som Aarsleff er det afgørende, at vi indgår i ’partnerskab’ med en strategisk leverandør, der ikke alene forstår vores forretning, men som også besidder et godt kendskab til vores branche. Elbek & Vejrup har igennem hele vores samarbejde været dygtige til at stille de rigtige spørgsmål og udfordre os, så vi nu står med en teknologisk stærk platform, som kan udnyttes i vores organisation i et endnu større omfang. Derudover har det stor betydning, at Elbek & Vejrup er et hus med mange Dynamics NAV-kompetencer og dygtige fagspecialister, der sammen med os kan løfte vores forretning.

Standard Business Central-løsning til din branche

Hos Elbek & Vejrup sidder vi altid klar til at hjælpe dig med at finde det rigtige ERP-system til din virksomhed. VI er specialister i Microsoft Dynamics 365 Business Central-løsninger og kan hurtigt hjælpe dig med at finde ud af, om Microsoft Dynamics 365 Business Central er den bedste løsning i dit tilfælde.

Find løsning til din branche