Microsoft Dynamics NAV – en komplet forretningsløsning

Økonomistyring er ikke kun et spørgsmål om at have et umiddelbart overblik over indtægter og udgifter. Optimal økonomistyring handler om at have et solidt beslutningsgrundlag og en effektiv likviditetsstyring, som giver dig og din ledergruppe de bedste muligheder for at træffe de rigtige strategiske beslutninger for virksomheden og reagere hurtigt, hvis tingene ikke udvikler sig som forventet. Elbek & Vejrup er specialister i at optimere forretningsprocesser via Microsoft Dynamics NAV. Forretningsløsningen er komplet og giver dig overordnet et retvisende indblik i virksomhedens nøgletal og danner grundlag for langsigtede beslutninger og investeringer.

Med Dynamics NAV som ERP-system, får du en fleksibel og skalérbar løsning, som opfylder dine vækstbehov både i dag og i fremtiden. Du får ikke blot det rette datagrundlag til at træffe de rigtige forretningsmæssige beslutninger, men har konstant et opdateret overblik over virksomhedens økonomi og på tværs af hele organisationen.

Dybdegående rapportering og business intelligence-værktøjer sikrer sammen med Dynamics NAV øget effektivitet og kontrol. Ligeledes giver ERP-systemet dig mulighed for at integrere eksterne datakilder fra eksempelvis leverandører, kunder og finansielle institutioner, som tilsammen kan være med til yderligere at strømline driften og forbedre kundeservicen. Microsoft Dynamics NAV er en fremtidssikret ERP-løsning, der samler økonomistyring, lager, indkøb, logistik, salg, produktion, projektstyring i én komplet virksomhedsløsning.

Fordele ved Microsoft Dynamics NAV

Øg effektiviteten


Business softwaren sammenbinder hele organisationen, optimerer forretningsprocesser og effektiviserer arbejdsgange på tværs af virksomheden, reducerer omkostningerne og understøtter virksomhedens vækststrategi.

Skalérbar og tilpasset dine behov

Med Navision får virksomheden en løsning, der kan vokse i takt med virksomhedens vækst. Det er nemt at skrue op for kapaciteten. Har du behov for at integrere andre systemet til Navision for øget produktivitet, gøres dette nemt så det er tilpasset jeres behov.

Gør virksomheden mobil


Det er muligt at tilgå systemet via tablets og andre mobile enheder, hvilket gør medarbejderne mere fleksible og effektive, da de kan tilgå de data der er vigtige for dem uanset tid og sted. Mobiliteten ved Navision giver også ledelsen mulighed for at tjekke vigtige økonomiske nøgletal på farten.

Tegn et Dynamics NAV opgraderingsabonnement og få kendt økonomi, begrænset indsats og fremtidssikring


Nogle virksomheder undlader at opgradere deres business management systemer på grund af en formodning om for store omkostninger, risici og tidsforbrug, som mange ofte forbinder med komplekse ERP-implementeringer. Men sådan behøver det ikke være. Har du først besluttet dig for Dynamics NAV og er kommet på nyeste NAV-version, så har vi udviklet et forretningskoncept og et opgraderingsabonnement kaldet EV Opgradering. Abonnementet sikrer dig, at du kan komme på nyeste version hver 2. år og glæde dig over, at løsningens nytteværdi stiger for hver gang Microsoft lancerer en ny version af NAV. Dermed undgår du at skulle igennem en større investeringsansøgning hvert 6.-8. år og i mellemtiden lappe på det gamle Navision. Med EV Opgradering får du kendt økonomi, begrænset indsats og fremtidssikring på én gang. Samtidig får du større udbytte af dit eksisterende Dynamics NAV-opdateringsabonnement.

Nemt at anvende Navision

Med Microsoft Dynamics NAV, tidligere Microsoft Navision,  behøver du ikke afsætte en masse ressourcer, tid og have store omkostninger til uddannelse af medarbejderne for få optimalt udbytte af IT-løsningen. Brugergrænsefladen er velkendt og har samme udseende som de øvrige Microsoft Office-programmer, hvilket gør det nemt for slutbrugeren at anvende Dynamics NAV med ganske lidt træning. Derudover er brugergrænsefladen rollebaseret, hvilket betyder, at den enkelte medarbejder kun præsenteres for den information, som er relevant for, at denne kan udføre sit arbejde. Endelig er der fuld adgang via forskellige devices som desktop, tablet og mobil.

Men teknologi gør det sjældent alene. Elbek & Vejrups hovedaktivitet er rådgivning om forretningsoptimering baseret på standard software-løsninger, som vi udvikler og implementerer til en række forskellige brancher. Vi er landets største Dynamics NAV-hus og har 100+ Dynamics NAV-konsulenter. I 2015 kårede Microsoft os til til Årets Industri Partner – Dynamics.

Nyeste NAV-version: Dynamics NAV 2017

Da Microsoft for år tilbage proklamerede, at e-everything var nøgleordet for de kommende Dynamics NAV-versioner, var det ikke kun et spørgsmål om, hvorvidt Dynamics NAV-systemet kunne flyttes og afvikles fra skyen, men i lige så stor grad også et spørgsmål om udnyttelse af eksisterende Cloud Services og teknologier på tværs af platforme og ERP-systemer. Med Dynamics NAV 2017 er e-everything kommet et ganske stort skridt nærmere.

Når der frigives nye versioner af Dynamics NAV, er det ikke den ny funktionalitet, som er i højsædet, men der er også stor fokus på brugeroplevelsen. Det, at brugerens effektivitet og produktivitet til stadighed bliver mere og mere optimeret er langt mere givtigt end funktionalitet.
Som i de sidste mange udgaver af Dynamics NAV, har også Dynamics NAV 2017 fået et løft, når det drejer sig om selve brugeroplevelsen. Windows klienten og specielt webklienten, samt de to apps til tablet og smartphone, har fået mange forbedringer. Det, at bevæge sig rundt i webklienten føles nu lige som i den traditionelle Windows klient, og som man kunne forvente, er det nu også muligt at swipe, når man bruger tablet- og smartphone klienterne til NAV 2017. Produktiviteten i brugergrænsefladen er blevet mærkbart forbedret, og det er nu hurtigere at indtaste fx kunder og varer på en ordre, og der er kommet nye rollecentre til fx sælgere.

Funktionalitet i Dynamics NAV 2017


Uagtet, at brugeroplevelsen optimeres, og at eksterne services og applikationer bliver mere og mere integreret i Dynamics NAV, er der også i NAV 2017 tilføjet en mængde ny funktionalitet. Således har fx Sagsmodulet fået tilføjet ny funktionalitet, som tilgodeser projektlederen og den økonomiske opgørelse af sager. Varekort kan suppleres med dynamiske attributter som fx mål og farve, og som ikke blot karakteriserer varen, men også kan anvendes i søgninger m.v. Likviditetsstyringen er her udbygget således, at den nu også kan indeholde moms og integrere til sager. Sammenhængen med Dynamics CRM er også udbygget sådan, at fx kundepriser og varebeholdninger kan synkroniseres, og endelig er der sket en mængde små forbedringer i fx anlæg, kontoskemaer m.v.

Ønsker du at vide mere om, hvordan nyeste version af Dynamics NAV kan tilføre værdi til din forretning, eller ønsker du at få mere viden om den ny funktionalitet, så er du velkommen til at kontakte os.

Kontakt - klik for info

Kontakt

Elbek & Vejrup

- din samarbejdspartner Følg os på LinkedIn

Elbek & Vejrup

- din samarbejdspartner

+45 70 20 20 86

Følg os på LinkedIn

Udfyld formularen

Tak for din henvendelse!

Vi ringer tilbage hurtigst muligt