Business Central

Dynamics 365 Business Central

Få én komplet ERP-løsning, der optimerer alle kerneområderne i din virksomhed:

  • Administration af økonomi og løn
  • Produktionsprocesser, projektstyring og tidsregistrering mv.
  • Afrapportering

Saml virksomhedens forretningsløsninger med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Få en mere effektiviseret hverdag hvor data flyder frit mellem virksomhedens forretningssystemer. Business Central er et af de seneste navne i Microsofts seneste satsning - Dynamics 365. Microsoft Dynamics Business Central afløste i 2018 det, der tidligere blev kaldt Navision eller Dynamics NAV.

Med Microsoft Dynamics 365 Business Central får du en løsning, som kan effektivisere din virksomhed markant og skabe bedre resultater på bundlinjen.

Vi har samlet alt, hvad du bør vide om Microsoft Dynamics Business Central.

Få et ERP-system som gavner din virksomhed

At investere i et ERP-system er en stor beslutning for de fleste virksomheder. Hvorvidt det bliver en succes afhænger særligt af, om man har valgt det rette system.

Business Central henvender sig særligt til mellemstore virksomheder. Virksomhedens størrelse og branche har ofte stor betydning for, hvilket ERP-system der er det mest hensigtsmæssige at bruge. Det er afgørende, at ERP-systemet tager højde for og løser de udfordringer, som man oplever i en konkret branche.

Hvad er Dynamics 365 Business Central?

Hvad er Dynamics 365 Business Central?

Hvad er Business Central? Kan ERP-systemet understøtte min virksomheds behov? Bliv klogere på Dynamics 365 Business Central i denne video.

Fordele ved Dynamics 365 Business Central

Business Central rummer mange fordele, hvilket gør det til en oplagt investering for mange virksomheder. Her er nogle af de vigtigste fordele, som du kan få gavn af ved at bruge Business Central:

En fremtidssikret løsning
Dynamics 365 Business Central er skalérbar og kan udvides i takt med din virksomheds behov. Vækster din virksomhed hurtigt, så er det let at skrue op for enten funktionaliteten eller antallet af brugere. Dermed får virksomheder med Business Central en fremtidssikret løsning, som de aldrig vokser ud af. Med andre ord skal du aldrig igennem en tung opgradering af dit ERP-system, når først du har implementeret Business Central.

Tilgå data uanset tid og sted
Med Business Central er dit ERP-system altid lige ved hånden. Du kan nemlig altid tilgå forretningskritiske data uanset tid, sted og enhed. Mobiliteten i Business Central giver dig mulighed for at tjekke vigtige økonomiske nøgletal, mens du er på farten. Derved er du i stand til hurtigt at reagere, når det er nødvendigt. Du kan både tilgå Business Central fra din computer, din smartphone og din tablet.

Øger effektiviteten
Der er et naturligt flow mellem Microsofts øvrige produkter og Dynamics 365 Business Central. Det betyder, at dine interne arbejdsprocesser bliver optimeret, og derved opnår din virksomhed en mere effektiviseret hverdag.

“Elbek & Vejrup har igennem hele vores samarbejde været dygtige til at stille de rigtige spørgsmål og udfordre os, så vi nu står med en teknologisk stærk platform, som kan udnyttes i vores organisation i et endnu større omfang.”

Steen Guldborg
IT-chef, Per Aarsleff

Hvem henvender Dynamics 365 Business Central sig til?

Dynamics 365 Business Central henvender sig først og fremmest til små og mellemstore virksomheder, der ønsker et ERP-system til at skabe bedre synergi på tværs af organisationen og på den måde øge produktiviteten.

Typisk bliver dette system anvendt af virksomheder, som har mellem 1 og +200 medarbejdere. Større koncerner vil typisk anvende et andet ERP-system - som navnebroderen Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations.

Med Dynamics 365 Business Central får din virksomhed en komplet forretningsløsning, som bidrager til optimeringen af din virksomheds økonomistyring og kritiske forretningsprocesser.

Business Central giver dig indsigt i din virksomheds tilstand i forhold til både salg og økonomi. Ved hjælp af Business Intelligence og Power BI kan virksomhedens data transformeres til vigtig indsigt og organisere det på en måde, så du har det fulde datagrundlag at træffe beslutninger ud fra.

Funktioner i Microsoft Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central indeholder en lang række funktioner, som din virksomhed kan få stor gavn af. Alle brancher har dog forskellige behov, der skal understøttes. Eksempelvis har en produktionsvirksomhed andre udfordringer end en entreprenørvirksomhed. Med Business Central får din virksomhed et system, der både favner bredt, og som kan tilpasses til at løse meget branchespecifikke problemer.

Dynamics 365 Business Central kan blandt andet understøtte følgende kernefunktioner:

  • Økonomistyring
  • Salgs- og kundestyring
  • Projektstyring
  • Supply Chain management
  • Rapportering og analysearbejde
  • ... og mange andre områder

Økonomistyring

Med Business Central får din virksomhed en lang række nye værktøjer, der gør det nemmere at få det fulde overblik over virksomhedens økonomiske situation. Dette sker via intelligente regler og påmindelser, så Business Central kan automatisere en række administrative processer. Derved undgår virksomhedens administration tunge og tidskrævende indtastninger og får således en mere optimeret arbejdsdag. Eksempelvis kan I opsætte påmindelser om, hvornår en given kreditor skal betales, så rabatter opnås, og strafbetalinger undgås. Foruden fakturering så håndterer, understøtter og optimerer Business Central blandt andet også processerne for lønudbetaling, tidsregistrering, likviditetsstyring og alt andet i økonomifunktionen.

Salgs- og kundestyring

Dynamics 365 Business Central kan også hjælpe din virksomhed med at opnå endnu større indsigt i dine salgsaktiviteter. Dermed kan din virksomhed være i stand til konstant at have fingeren på pulsen og samtidig have overblikket over, hvordan jeres kunder oplever serviceniveauet i virksomheden. Et højt serviceniveau er nemlig en helt afgørende faktor for at kunne fastholde tilfredse kunder. Med Business Central har du blandt andet mulighed for at prioritere din virksomheds kunder afhængig af, hvor stort deres omsætningspotentiale er. Dette øger nemlig dine chancer for både mersalg og krydssalg.

Projektstyring

Endnu et aspekt af din forretning som Business Central kan hjælpe med er projektstyring. Med en Business Central-løsning kan du nemmere og hurtigere få overblik og indsigt i, hvordan ressourcerne i din virksomhed bliver brugt. Projektstyring i Dynamics 365 Business Central understøtter hver enkelt fase i sager og projekter, der giver en effektiv planlægning, budgettering og regnskabsføring.

Dermed bliver det nemt at holde styr på projektelementer som:

  • Ressourcer
  • Kapacitet
  • Sager
  • Forbrug
  • Tidsregistrering
  • Fakturering
  • Håndtering af forskellige valutaer
  • … og meget mere

Supply Chain Management

Med Dynamics 365 Business Central har du også mulighed for at optimere hele din forsyningskæde. Business Central kan hjælpe dig med at automatisere en lang række processer. Det kan være overvågning og notifikationer om, hvor dine forsendelser befinder sig, og hvad status er på dem. Ved hjælp af Business Central opnår du en mere effektiv og præcis kontrol under alle led med din forsyningskæde.

Rapportering og analysearbejde

Endelig får du ved Business Central adgang til et af de bedste data- og afrapporteringsværktøjer på markedet. Ved hjælp af Business Intelligence og Microsoft Power BI kan data i din virksomheds blive transformeret til værdifuld indsigt og samtidig organisere det på en måde, så du har det rette datagrundlag til at træffe beslutninger ud fra.

Det gør dig således i stand til at træffe beslutninger på baggrund af data, der kan støtte jeres strategiske overvejelser - og ikke blot via en mavefornemmelse. Ved at træffe beslutninger rodfæstet i data får du afgørende viden om, hvorledes virksomheden reelt fungerer, og du får ligeledes en bedre forståelse for de nødvendige tiltag for udviklingen fremadrettet.

Integrérbar og fleksibel løsning

Fælles for de mange Dynamics 365-løsninger er, at de er integreret med de øvrige Microsoft-systemer, som I garanteret allerede bruger. Det gør det muligt at anvende data fra Dynamics 365 Business Central i andre systemer som Microsoft Excel, Power BI eller Outlook. Det er også nemt at udvide funktionaliteten ved at tilkoble tredjeparts tillægsprodukter til din Business Central-løsning.

Dette samspil giver synergi på tværs af virksomheden og sikrer samtidig mere effektive arbejdsgange, som I kommer til at mærke på bundlinjen.

Mobilitet i Business Central giver større effektivitet

Ligesom det er tilfældet med alle andre Dynamics 365-produkter, så kan du med Business Central tilgå dine data fra alle slags enheder - uanset tid og sted.

Det er således ligegyldigt, om du sidder foran en computer, har en tablet i skødet eller er på farten med din smartphone. Du kan nemt og hurtigt få overblik over dine data.

Det betyder også, at dine medarbejdere hurtigt kan reagere i forskellige situationer. I praksis fungerer det således, at medarbejderne kan træffe hurtige beslutninger på et optimalt datagrundlag, hvilket gavner din virksomheds effektivitet og produktivitet.

“Med Elbek & Vejrup har vi fået en sparringspartner, som har dybt kendskab til vores branche, og vi oplever, at de har en indgående forståelse for at udvikle vores forretning. Det er tydeligt, at vi arbejder sammen mod et fælles mål – nemlig at vi får vores forretningsprocesser optimeret, så vi kan skabe bedre overblik og tværfunktionalitet på tværs af vores forretning.”

Henriette Frost
Økonomidirektør , GeoInfo A/S

Vælg hvordan du vil hoste dit ERP: Cloud- eller on-premise løsning

En anden fordel ved Business Central er, at du selv kan vælge, hvordan du vil have opbevaret dine data. Dette er særligt praktisk af hensyn til IT-sikkerhed og tilgængeligheden af dit ERP-system. Dynamics 365 Business Central kan både leveres som en cloud-løsning, som en on-premise løsning eller som en hybridløsning.

Business Central som cloud-løsning i skyen (Public Cloud)

Hvis du vælger en udelukkende cloud-løsning og vælger at hoste din løsning hos Microsoft, så vil din Business Central altid være placeret på servere hos Microsoft Azure i skyen. Herfra bliver Business Central automatisk opdateret af Microsoft. På denne måde fungerer din løsning helt automatisk, og du slipper også selv for at opdatere din Business Central. Du er således sikret, at din IT-løsning altid er teknologisk up-to-date.

Business Central som on-premise løsning

Hvis du vælger en on-premise løsning, kan du både vælge at have en server til rådighed internt i virksomheden, eller du kan bruge en ekstern hosting-partner (Private Cloud). Hvis du bruger en server, der er placeret internt i virksomheden, så skal I selv stå for backup af data og vedligeholdelsen af jeres server.

Hvis du vælger en on-premise løsning, vil du sammen med os aftale, hvornår jeres Business Central skal opdateres.

Hybridløsning

Endelig har du også mulighed for at vælge en hybridløsning, der kombinerer det bedste af begge verdener. Hos Elbek & Vejrup kan vi nemt og hurtigt hjælpe dig med at finde den mest optimale løsning for din virksomhed og samtidig afklare de enkelte fordele og ulemper ved disse forskellige løsninger.

Priser på Dynamics 356 Business Central

Vil du eje eller leje Business Central?

Med Business Central kan du selv vælge, hvordan du vil betale for din løsning. Du har således mulighed for enten at leje Business Central på en abonnementsordning, hvor du betaler et fast månedligt beløb pr. bruger, eller du kan købe det antal licenser, som du har behov for, og som du så selv ejer.

Hvis du ønsker at få en fast månedlig pris på din Business Central-løsning og ønsker en cloud-baseret løsning hosted og vedligeholdt af Microsoft, så har du mulighed for at leje din løsning i en såkaldt Public Cloud. Vil du derimod eje din egen licens og selv stå for backup og opdateringen af Business Central, så skal du vælge en on-premise-løsning.

I Business Central kan du vælge mellem tre forskellige licenstyper, nemlig: 

  • Premium user
  • Essential user
  • Team Member

Team members har dog kun begrænset adgang til systemet. Længere nede på siden kan du læse mere om, hvilke funktioner og muligheder der er tilgængelige i de forskellige licenstyper.

Hos Elbek & Vejrup kan vi hjælpe dig med at finde den rette prismodel, der passer til netop din virksomhed.

I nedenstående finder du priser på Dynamics 365 Business Central Public Cloud (leje) og on-premise licenser (eje). Dette er priser på udelukkende software-licenser og omfatter således ikke konsulentydelser og rådgivning samt tredjepartsprodukter. Ønsker du et tilbud på implementeringen af Business Central i din virksomhed, så kontakt os for et uforpligtende møde. 
Priserne er udelukkende software-licenser. Elbek & Vejrup er berettiget til uden varsel at regulere priser på baggrund af ændringer i priser fra underleverandører.

440,50 kr.

Pr. bruger/måned

Public Cloud: Business Central Essentials

Bliv kontaktet

629,30 kr.

Pr. bruger/måned

Public Cloud: Business Central Premium

Bliv kontaktet

50,30 kr.

Pr. bruger/måned

Public Cloud: Business Central Team Members

Bliv kontaktet

11.167 kr.

Pr. brugerlicens

On-premise: Business Central Essentials

Bliv kontaktet

15.634 kr.

Pr. brugerlicens

On-premise: Business Central Premium

Bliv kontaktet

2.233 kr.

Pr. brugerlicens

On-premise: Business Central Team Members

Bliv kontaktet

Få hjælp til at implementere Business Central i din virksomhed

Selv om du har valgt det rette ERP-system - eksempelvis Business Central - til din virksomhed, så betyder det ikke, at resultaterne kommer af sig selv.

Valget af et ERP-system er nemlig kun første skridt. Det næste - og endnu vigtigere - skridt er implementeringen af systemet i din virksomhed. Efter implementeringen af dit ERP-system kan du begynde at se resultaterne. Hos Elbek & Vejrup har vi mange års erfaring i at hjælpe vores kunder med at komme i mål med implementering af deres ERP-løsninger.

Med os får du en partner, som kan hjælpe dig med at planlægge og udføre implementeringen af dit nye ERP-system. Når du samarbejder med os, får du adgang til nogle af landets dygtigste ERP-konsulenter. Vi kan hjælpe med at strukturere implementeringen, så vi sammen sikrer, at du får indfriet dine mål og forventninger til den nye IT-løsning.

“Vi har fra starten af samarbejdet haft et dygtigt team af konsulenter tilknyttet, som har formået hurtigt at sætte sig ind i vores forretning og i vores processer, udfordre vores organisation samt tænke holdbare løsninger. Resultatet er et betydeligt bedre datagrundlag, optimering af en række forretningsgange og ikke mindst en øget gennemsigtighed i forretningen.”

Hans Christian Lei
CFO, Danæg A/S

Prøv Dynamics 365 Business Central gratis i 30 dage

Hvis du stadig er i tvivl, om Business Central er den rette løsning for dig og din virksomhed, så har du mulighed for at prøve en gratis Business Central demo i 30 dage – helt uden forpligtelser.

På den måde kan du få indblik i, hvordan din nye hverdag kan se ud med et helt nyt ERP-system.

Læs mere om dine muligheder på denne side.

Kontakt os og få hjælp til at finde den bedste løsning

Hos Elbek & Vejrup sidder vi altid klar til at hjælpe dig med at finde det rette ERP-system, der passer til din virksomhed. Vi er specialister i Microsoft Dynamics 365 Business Central-løsninger og kan hurtigt hjælpe dig med at finde ud af, om Microsoft Dynamics 365 Business Central er den bedste løsning for netop din virksomhed.

Kontakt os i dag enten via telefon eller e-mail, og lad os hjælpe dig med at optimere din virksomhed yderligere.

Standard Business Central-løsning til din branche

Hos Elbek & Vejrup sidder vi altid klar til at hjælpe dig med at finde det rigtige ERP-system til din virksomhed. Vi er specialister i Microsoft Dynamics 365 Business Central-løsninger og kan hurtigt hjælpe dig med at finde ud af, om Microsoft Dynamics 365 Business Central er den bedste løsning for dig.

Cloud-teknologi kommer til at betyde endnu mere for dit valg af ERP-system

Som nævnt ovenfor så er langt de fleste systemer blevet cloud-baseret. At et ERP-system ligger i skyen har stor betydning for, hvordan dine data opbevares, hvor agil din virksomhed vil være samt hvilke applikationer og funktioner, dit ERP-system kan indeholde og udvides med.

De fleste ERP-systemer har deres egen cloud-platform. På denne platform vil du kunne hente de applikationer, som du måtte have behov for. Derfor spiller denne platform en stor rolle for, hvilket system der er bedst. Microsoft har deres Microsoft Azure-platform, hvorfra hele Dynamics 365 og Office 365 applikationerne ligger.

Udover de mange applikationer som kan hostes i Azure, så er oppetiden og driftsikkerheden også ekstremt vigtig at tage højde for, når du vælger hosting-platform. Du kan læse meget mere om Microsoft Azure her.

Ofte stillede spørgsmål om Business Central

Hvad er Business Central?

Business Central er et af de seneste navne i Microsofts seneste satsning - Dynamics 365. Microsoft Dynamics Business Central afløste i 2018 det der tidligere blev kaldt Navision eller Dynamics NAV. Med Business Central kan du optimere hele din forretning gennem digitalisering af processer. Håndter bl.a. økonomi, salg, lager, køb, produktion og meget mere.

Hvad koster Business Central?

Prisen på Business Central afhænger af hvilken type af licens, du har behov for og om den skal være ren online eller on-premise. I Business Central kan du vælge imellem tre forskellige licenstyper i form af en ’Premium user’, en ’Essential user’ og en ’Team Member’. Team members har kun begrænset adgang til systemet.

Læs mere om ERP-systemer i vores vidensbank

Måske er du også interesseret i at vide mere om ERP-systemer? Gå på opdagelse i vores vidensbank.

Vidensbank Henvisning Section