Microsoft Dynamics NAV 2017: Brugeroptimering, funktionalitet og integration

Da Microsoft for år tilbage proklamerede, at e-everything var nøgleordet for de kommende Dynamics NAV versioner, var det ikke kun et spørgsmål om, hvorvidt Dynamics NAV-systemet kunne flyttes og afvikles fra skyen, men i lige så stor grad også et spørgsmål om udnyttelse af eksisterende Cloud Services og teknologier på tværs af platforme og ERP-systemer. Med Dynamics NAV 2017 er e-everything kommet et ganske stort skridt nærmere.

Allerede i 2014 var det muligt automatisk at få opdateret valutakurser eller valideret CVR-numre direkte i NAV-applikationen via Cloud Services, og fra Dynamics NAV 2017 er det nu også muligt at trække på betalingsservices fra fx PayPal. Med integrationen til Microsofts kunstige intelligens Cortana kan du også få hjælp til at forudse dine varers afsætning eller dit cashflows udvikling baseret på dine egne data og Microsofts avancerede algoritmer. Alt sammen teknologi som kombinerer dine egne data med eksterne services.

Microsoft Dynamics NAV 2017 fordele for din virksomhed

  • Giver dybere indsigt i virksomhedens forretningsdata
  • Nye online services
  • Nye og forbedrede workflows strømliner forretningsprocesserne yderligere
  • Stærkere integrationer til Dynamics CRM og Office 365 gør virksomheden mere agil på tværs af roller og afdelinger i forhold til at eliminere forretningskritiske udfordringer
  • Nye og forbedrede apps giver virksomheden frihed og fleksibilitet til at tilgå alle data uanset tid, sted og devices
Fordele ved Navision

Mere markant synergi mellem NAV 2017 og andre Microsoft produkter

Med Dynamics NAV 2017 opleves synergien og sammensmeltningen med Office-pakken også mere markant. Uanset, om du anvender Office i skyen (Office365) eller som installeret udgave (OnPremise), kan du anvende Outlook dybt integreret med Dynamics NAV.

Fra Outlook er det eksempelvis nu muligt at oprette nye kontaktpersoner direkte i NAV 2017, ligesom du kan se og redigere kundetilbud og foretage tidsregistrering på dit projekt direkte fra Outlook-kalenderen.




Behøver du Business Intelligence og datawarehouse til din Dynamics NAV 2017, kan vi hos Elbek & Vejrup tilbyde dig forskellige løsninger, og vælger du en Power BI løsning, kan du med Dynamics NAV få vist dine rapporter direkte i NAVs rollecenter.

 

Dynamics nav på alle enheder

Brugergrænseflade i Dynamics NAV 2017

Efterhånden når der frigives nye versioner af Dynamics NAV, er det ikke den ny funktionalitet, som er mest givtig men i stedet brugeroplevelsen. Det, at brugerens effektivitet og produktivitet til stadighed bliver mere og mere optimeret er langt mere givtigt end funktionalitet.

Som i de sidste mange udgaver af Dynamics NAV, har også Dynamics NAV 2017 fået et løft, når det drejer sig om selve brugeroplevelsen. Windows klienten og specielt webklienten, samt de to apps til tablet og smartphone, har fået mange forbedringer. Det, at bevæge sig rundt i webklienten føles nu lige som i den traditionelle Windows klient, og som man kunne forvente, er det nu også muligt at swipe, når man bruger tablet- og smartphone klienterne til NAV 2017. Produktiviteten i brugergrænsefladen har fået et nøk op ad, og det er nu hurtigere at indtaste fx kunder og varer på en ordre, og der er kommet nye rollecentre til fx sælgere.

Kontakt - klik for info

Kontakt

Elbek & Vejrup

- din samarbejdspartner Følg os på LinkedIn

Elbek & Vejrup

- din samarbejdspartner

+45 70 20 20 86

Følg os på LinkedIn

Udfyld formularen

Så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Tak for din henvendelse!

Vi ringer tilbage hurtigst muligt