Dynamics-365-header-min.jpg

Microsoft Dynamics 365 Business Central
- én samlet forretningsløsning

Saml virksomhedens forretningsløsninger med Microsoft Dynamics 365 og Business Central. Få en mere effektiviseret hverdag, hvor data flyder frit mellem virksomhedens forretningssystemer.

Dynamics 365 Business Central - samler økonomi, salg, service og drift

Business Central er et af de nye navne i Microsofts seneste satsning - Dynamics 365. Dynamics 365 Business Central kan på nuværende tidspunkt erhverves som cloud-løsning samt on-premise (på egen server). Med Business Central udgår det ellers kendte produktnavn "Microsoft Dynamics NAV" og erstattes således med Microsoft Dynamics 365 Business Central. Det betyder at Dynamics NAV 2018 bliver den sidste version under brandnavnet Dynamics NAV og der kommer derfor ikke en version 2019. I stedet vil Dynamics NAV 2019 altså komme til at gå under navnet Dynamics 365 Business Central.

Lanceringen af det nye produktnavn har i realiteten ingen betydning for vores kunder. Alt det velkendte fra Dynamics NAV-verdenen finder du også i Business Central som fx funktionalitet, navigation, brugergrænseflade, rollecenter med mere. Der er naturligvis tilføjet forbedringer til funktionalitet og brugervenligheden som med enhver anden opgradering af Dynamics NAV. Som kunde hos Elbek & Vejrup kan du som altid få tilpasset din standard Business Central-løsning til at understøtte din virksomheds forretningsprocesser og branchens behov. De tilpasninger, som vi udvikler, bygger som altid på Best-Practice i den pågældende branche og understøtter således de forretningskritiske udfordringer som er kendetegnende for branchen.

Grundet vores dybe brancheindsigt, forretningsforståelse samt tætte samarbejde med Microsoft rådgiver vi virksomheder om, hvordan de bedst muligt kan understøtte deres forretning med Dynamics 365 Business Central-platform og udvikle en Dynamics 365-strategi, der er fremtidssikret.

Du kan stadig vælge om du vil hoste din Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) på egne servere, eller om du vil hoste den i skyen. Er du i tvivl om hvad der er den rette Business Central-løsning for dig? Kontakt os og hør om dine muligheder.

Find din branche herunder og læs hvordan vi kan understøtte jeres forretningsprocesser med Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV).

Standard Dynamics 365 Business Central til din branche

Hos Elbek & Vejrup tilbyder vi standard Dynamics 365 Business Central-løsninger (Dynamics NAV), som er målrettet udvalgte brancher. Alle vores løsninger tager udgangspunkt i de enkelte branchers behov, optimerer arbejdsgangene og skaber konkurrencemæssige fordele.

Find løsning til din branche

Fordele ved Dynamics 365 Business Central

Fremtidssikret

Dynamics 365 Business Central er skalérbar og kan udvides i takt med virksomhedens behov. Vækster virksomheden er det let at skrue op for enten funktionalitet eller antal af brugere. Dermed har virksomheder med Business Central en fremtidssikret løsning, som de aldrig vokser ud af.

Tilgå data uanset tid og sted

Med Business Central er dit ERP-systemet altid ved hånden. Du kan altid tilgå forretningskritiske data uanset tid og enhed, da alle devices supporteres. Mobiliteten i Business Central giver også ledelsen mulighed for at tjekke vigtige økonomiske nøgletal på farten og derved være i stand til hurtigt at reagere.

Øger effektiviteten


Der er et naturligt flow mellem Microsofts øvrige produkter og det nye Dynamics 365 Business Central. Dette betyder at de interne arbejdsprocesser bliver optimeret og derved opnår virksomheden med Dynamics 365 Business Central en effektiviseret hverdag.

Hvad er Dynamics 365?

Dynamics 365 er nyeste skud på stammen hos Microsoft inden for forretningssoftware. Denne nye serie af forretningssoftware fra Microsoft dækker alt fra økonomistyring til produktion, CRM, Field Service og meget mere. I Dynamics 365 findes der to ERP-løsninger: Dynamics 365 Business Central og Dynamics 365 for Finance and Operations, Enterprise.

Microsoft Dynamics 365 er en løsning for virksomheder, der har behov for en standardløsning uden tilretninger, men som kan udvides med funktionalitet via Apps i takt med, at virksomheden vækster. Disse Apps eller prædefinerede tillægsløsninger til Dynamics 365 er programmeret som såkaldte extensions. Altså tilpasninger kodet uden for kernen. Det betyder, at opgraderinger foretages automatisk af Microsoft, ligesom at softwaren ligger trygt hos Microsoft i skyen.

Teknologien kan sammenlignes med den, som i dag kendes fra Microsoft Office-systemerne. Køber du et Office 365-abonnement, kan du vælge at installere Office-pakken på din pc eller vælge at anvende virtuelle- eller web- versioner. Vælger du at installere Office på din pc (On-Premise), kan du vælge at opgradere den næste gang, Microsoft frigiver en ny version. Vælger du en virtuel- eller en web- version, opdateres din Office-version automatisk hver måned.  Med Dynamics 365 har Microsoft altså udviklet et produkt og lagt en strategi, som understøtter løbende opgraderinger – men kun forudsat at du har din ERP-løsning i skyen hos Microsoft, og at alle tilpasninger er udført som applikationer.

Dynamics 365 øger effektiviteten

Når alle virksomhedens forretningssystemer og applikationer smelter sammen og er tæt integrerede, skabes et naturligt flow af data fra den ene app til den anden. Dette er netop kernen i Microsoft Dynamics 365 og deres strategi. Det betyder, at dine medarbejdere altid har de data til rådighed, de har behov for, uafhængigt af hvilken app og device informationen kommer fra.

Samtidig kan dine medarbejdere problemfrit arbejde på tværs af Dynamics 365 og kendte værktøjer som Microsoft Office og Power BI, som de allerede anvender hver dag.

  • Office 365: Arbejd i Outlook, Word eller Excel uden problemer, samtidig med at du har adgang til data fra Dynamics 365.
  • Power BI, Cortana Intelligence og Azure Machine Learning: Opstil rapporter og dashboards med data i realtid, få forslag til genbestilling af lagervarer, forslag til tværsalg og meget mere.

Integrationen og samspillet mellem forretningsapps giver større indsigt i forretningen og dermed bedre mulighed for at forudsige, hvad der sker med den i fremtiden.

Denne verden af informationer er til rådighed, uanset hvor eller hvornår dine medarbejdere har brug for den. Og uanset hvad deres foretrukne arbejdsredskab er. Dynamics 365 kan anvendes på mobile enheder og kører på både iOS-, Android- og Windows-enheder. Og selvfølgelig kan du tilgå dine apps på en klassisk bærbar eller stationær computer.

Alt i alt opnår virksomheden øget effektivitet, fordi alle kan arbejde hvor som helst og når som helst på deres foretrukne device.

Dynamics 365 – apps, data og intelligens

Microsoft Dynamics 365 kombinerer elementer fra Microsoft Dynamics NAV, Dynamics AX og Dynamics CRM i én samlet cloudløsning. Det er en abonnementsbaseret løsning, du kan sætte sammen, alt efter hvilke krav din virksomhed har til funktionalitet. Du kan vælge nøjagtig de forretningsapps, der passer til organisationen lige nu og udbygge med andre apps, efterhånden som virksomhedens behov ændrer sig.
Du kan med andre ord forme en løsning præcis til din virksomhed – men uden at være bundet af den løsning mange år frem. Dynamics 365 kører både med Microsoft-udviklede apps og partnerudviklede apps.

De standardapps du kan vælge mellem, når du sammensætter din Dynamics 365-løsning, er:

  • Salg
  • Finans og drift
  • Kundeservice
  • Retail
  • Field service
  • Automatisering af projektstyring
  • Marketing
  • AI
  • Talent

Ny prisstruktur

Med Dynamics 365 introducerer Microsoft også en prisstruktur, der er anderledes end den, vi kender fra Dynamics NAV. Fx er Dynamics 365  abonnementsbaseret med et abonnement per bruger, og der er forskellige priser, afhængigt af om en bruger skal have fuld brugsret eller begrænset brugsret. Din virksomhed betaler for de apps, der er behov for, og for det antal brugere, der benytter løsningen.

Du kan vælge mellem kun at betale for enkelte apps, eller din virksomhed kan få en plan, der indeholder et antal apps. For mindre og mellemstore virksomheder vil man typisk vælge Business Central, det tidligere Dynamics NAV og for større koncerner en Enterprise Edition, det tidligere Dynamics AX. Hos Elbek og Vejrup kan vi hjælpe dig med at finde den rette edition og den rigtige prismodel for Dynamics 365 til din virksomhed.