Dynamics-365-header-min.jpg

Saml virksomhedens forretningssystemer med Microsoft Dynamics 365

Med Dynamics 365 får virksomheden:

  • Én samlet platform, der samler alle de systemer en virksomhed skal bruge for at opnå øget vækst og konkurrenceevne
  • Digitalisering og optimering af forretningsgange
  • Mulighed for at udvide med mange moduler efter behov

Microsoft Dynamics 365 – Saml dine forretningsapplikationer ét sted

Med Dynamics 365 får din virksomhed én samlet platform til hele din forretning. Ved at samle flere applikationer såsom dit CRM-system og dit ERP-system på én fælles platform, skabes der tværfunktionalitet og sammenhæng mellem virksomhedens mange processer.

Ved at samle data, processer og mennesker i et system, skabes det bedste grundlag for øget effektivitet i hele virksomheden. På denne side har vi samlet alt du har brug for at vide omkring Microsoft Dynamics 365.

Hvem henvender Dynamics 365 sig til?

Microsoft Dynamics 365 henvender sig til virksomheder, som har behov for en løsning, der er fleksibel og skalérbar, og som kan tilpasses virksomhedens behov. Det er særligt store og mellemstore virksomheder, der kan få stor gavn af Microsoft Dynamics 365.

Dynamics 365 indeholder en bred vifte af moduler - herunder 2 ERP-systemer: Dynamics 365 Business Central og Dynamics 365 for Finance and Operations.

Få en integreret løsning, der understøtter virksomhedens behov

Microsoft Dynamics 365 er en standardløsning, der ikke kræver deciderede tilretninger i den traditionelle forstand. Dog kan Dynamics 365s funktioner kan udvides via apps i takt med, at virksomheden vækster.

Disse apps, eller prædefinerede tillægsløsninger, til Dynamics 365 er programmeret som såkaldte extensions. Altså tilpasninger kodet uden for kernen.

Fælles for de mange Dynamics 365 løsninger er, at de er integreret med de øvrige Microsoft-systemer, som virksomheden allerede benytter. Det gør det muligt at anvende data fra Dynamics 365 i systemer som Microsoft Excel, Power BI eller Outlook.

Dette samspil muliggør store synergier på tværs af virksomheden og sikrer langt mere effektive arbejdsgange, som kan mærkes på bundlinjen.

Vælg imellem en bred vifte af moduler til din virksomhed

Dynamics 365 platformen indeholder en bred vifte af moduler, der kan bruges i en meget bred vifte af virksomheder. Her kan eksempelvis nævnes Field Service, Sales, Retail med flere. Som nævnt indeholder Dynamics 365 to forskelllige moduler til økonomistyring:

  • Dynamics 365 Business Central
  • Dynamics 365 for Finance and Operations
Bomaerke

Microsoft Dynamics 365 Business Central vs Dynamics 365 for Finance and Operations

Når man taler om ’Microsoft Dynamics 365’ så menes der ofte et af de to systemer ’Dynamics 365 Business Central’ og ’Dynamics 365 for Finance and Operations’.

Begge disse systemer er ERP-systemer, som i høj grad efterspørges af danske virksomheder.

Men selvom navnene er tæt beslægtet rent navnemæssigt, så er der stor forskel på disse to ERP-systemer, da de henvender sig til to forskellige målgrupper.

Vær sikker inden du vælger en ERP-løsning

Det er en meget stor beslutning at træffe, når man skal vælge hvilket ERP-system der er bedst egnet til at opfylde ens virksomheds behov.

Derfor har vi lavet en samlet guide, der sammenligner 5 af de mest populære ERP-systemer herhjemme.

Du kan læse meget mere om, hvad du skal lægge vægt på, når du skal vælge et ERP-system til din virksomhed på denne side.

Section4

Få det maksimale ud af din forretning med Microsoft Dynamics 365

Selvom der tales meget om Business Central og Finance and Operations modulerne, så indeholder Dynamics 365 dog også en lang række øvrige moduler, som kan have stor betydning for din virksomheds produktivitet og vækst.

Udover de to omtalte moduler ovenfor, så indeholder Dynamics 365 platformen også følgende moduler:

  • Dynamics 365 for Marketing
  • Dynamics 365 for Customer Service
  • Dynamics 365 for Sales
  • Dynamics 365 for Field Service
  • Dynamics 365 for Talent
  • Dynamics 365 for Retail
  • Dynamics 365 for Marketing

Dynamics 365 for Marketing

Dynamics 365 for Marketing er enhver marketingchefs drøm.

Her er det muligt at få en dybdegående indsigt i alle faser af virksomhedens marketingkampagner. Du får overblik over kunderejsen, og der måles på om marketingkampagnen performer som ønsket i forhold til opstillede marketing KPI’er.

Du får også værdifuld indsigt og data om dine kunder og kundeemner. Denne indsigt kan udnyttes på tværs i virksomheden, og der skabes på den måde grundlag for bedre beslutningstagning.

Ved hjælp af det integrerede Dynamics 365 AI for Market Insights er det muligt at samle data på tværs af kampagner.

Derudover er det simpelt at sammenligne og sammenlægge statistikker fra forskellige medier, og dermed opnå indsigt i kampagnen som helhed på tværs af medier.

Kort sagt er det den perfekte løsning, hvis du ønsker at få det fulde overblik over marketingindsatsen i din virksomhed.

Section20

Dynamics 365 for Customer Service

Dynamics 365 for Customer Service er lavet til at optimere din support og kundeservice i din virksomhed.

Dynamics 365 for Customer Service gør det muligt at have kontakt med virksomhedens kunder på alle kanaler som sociale medier, telefon og e-mail.

Med Dynamics 365 for Customer Service er muligt at fordele sager fra de forskellige kanaler ud til den rette medarbejder for at opnå den bedste problemløsning. Gennem intelligente automatiseringer bliver virksomhedens medarbejdere præsenteret for oplysninger, som er relevante i den givne situation.

Med den øgede kundeindsigt er det muligt at transformere indsigt til handling og derigennem optimere servicen yderligere.

Bomaerke (1)

Dynamics 365 for Sales

Med Dynamics 365 for Sales får din virksomhed en løsning som styrker din salgsproces og understøtter, at du får flere kunde ind ad døren. Dynamics 365 for Sales håndterer kunderelationer og salgsstyring og bidrager til bedre kundeservice og mere effektivt salg. Løsningen samler alle data på én platform, hvilket giver et hurtigt og nemt overblik over de enkelte kunder og salgsmuligheder. Dynamics 365 for Sales giver også et dybt indblik i kundeemner på grund af løsningens integration med LinkedIn Sales Navigator og Office 365. Derved forenes og sammenkædes data, og der opnås en detaljeret kundeprofil. Dynamics 365 for Sales gør det desuden muligt at oprette simple salgsforecasts. Salgsforecasting gør det muligt at forudsige, hvordan virksomhedens salgstal kan se ud i næste måned, næste kvartal eller næste år.

Dynamics 365 for Field Service

Dynamics 365 for Field Service gør det muligt at optimere serviceopgaver for kørende teknikere og sikrer problemfri serviceeftersyn.

Løsningen automatiserer oprettelsen af arbejdsordrer, og gør det muligt at planlægge og udsende teknikere med de relevante kundeoplysninger. Løsningen vælger automatisk den rette tekniker til opgaven både med hensyntagen til kompetencer og bedste geografiske placering i forhold til opgaven.

Derved er det muligt at servicere så mange kunder som muligt mest effektivt. Det er også muligt at sikre, at teknikerne overholder deres tidsplan ved at udsende vejanvisninger og arbejdsordreoplysninger.

Section 3 Test

Dynamics 365 for Talent

Dynamics 365 for Talent gør det muligt at effektivisere rekrutteringsprocessen i din virksomhed, så det bliver muligt at ansætte de rigtige medarbejdere - hurtigt!

Løsningen muliggør kommunikation af ledige stillinger direkte ud til potentielle kandidater på f.eks. LinkedIn, hvor det også er muligt at søge i LinkedIns database efter kandidater, som passer præcist til dit jobopslag. Jo flere potentielle kandidater man har mulighed for at tilgå, jo større sandsynlighed er der for at finde den rigtige medarbejder til din virksomhed.

Derudover letter løsningen de administrative opgaver omkring rekruttering.

Det er således muligt at definere opgaver, ansvarsområder og målsætninger for den enkelte medarbejder, og man gør derved opstartsfasen for en ny medarbejder effektiv.

Dynamics 365 for Retail

Dynamics 365 for Retail kan du optimere din detailvirksomhed og skabe unikke oplevelser for dine kunder.

Med Dynamics 365 for Retail muligt at skabe en ensartet købsoplevelse, der sikrer den gode oplevelse hos kunderne.

Dynamics 365 for Retail giver mulighed for at transformere salgsdata til vigtig kundeindsigt, som kan udnyttes til at foretage dybdegående analyser af kunders behov via fx Business Intelligence.

Således tilpasses produktporteføljen til kundernes efterspørgsel og bidrager til en effektiv indkøbsproces med de produkter, som oftest ender i indkøbskurven.

Bomaerke

Opnå større tryghed med Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 kommer med en lang række fordele, som alle virksomheder kan få stor gavn af. Et af de områder, hvor IT-løsninger hele tiden skal blive bedre, er inden for sikkerhed – og her skuffer Dynamics 365 ikke.

Alle produkter i Microsoft Dynamics 365 kan både leveres i skyen, on premise eller som en hybridløsning. Med disse muligheder har man som virksomhed aldrig haft bedre vilkår for både at kunne tage hånd om sine data og sin sikkerhed.

Kundeudtalelse

For en virksomhed som Aarsleff er det afgørende, at vi indgår i ’partnerskab’ med en strategisk leverandør, der ikke alene forstår vores forretning, men som også besidder et godt kendskab til vores branche. Elbek & Vejrup har igennem hele vores samarbejde været dygtige til at stille de rigtige spørgsmål og udfordre os, så vi nu står med en teknologisk stærk platform, som kan udnyttes i vores organisation i et endnu større omfang. Derudover har det stor betydning, at Elbek & Vejrup er et hus med mange Dynamics NAV-kompetencer og dygtige fagspecialister, der sammen med os kan løfte vores forretning.

Standard Dynamics 365 Business Central til din branche

Hos Elbek & Vejrup tilbyder vi standard Dynamics 365 Business Central-løsninger, som er målrettet udvalgte brancher. Alle vores løsninger tager udgangspunkt i de enkelte branchers behov, optimerer arbejdsgangene og skaber konkurrencemæssige fordele.

Find løsning til din branche