ev-opgradering-header-min.jpg

EV Opgradering - få større udbytte af dit opdateringsabonnement!

Har din virksomhed en opgraderingsstrategi, hvor løsningens nytteværdi stiger og stiger? Opnå:

  • Kendt økonomi
  • Begrænset indsats
  • Fremtidssikret løsning

Hvordan er din situation i dag?

For virksomheder med Dynamics 365 Business Central er virkeligheden i dag en anden, end den var for 5 år siden. Mulighederne for at hoste sin løsning er mere fleksibel end nogensinde. Du sidder i én af følgende situationer:

On-premise: Du har din Business Central-løsning på en server lokalt (i kælderen), ELLER du har din Business Central-løsning hos et hostingcenter.

Online i Microsoft Azure: Du har din Business Central-løsning online hos Microsoft som en ren Saas-løsning, hvor Microsoft opgraderer dig hver måned automatisk.

Er du i tvivl om forskellen på ovenstående begreber, så har vi lavet en artikel om det, som du kan læse her.

Her er fremtiden - og den skal du forholde dig til!

Microsofts nye strategi for Business Central er, at der minimum kommer to major releases (opdateringer) hvert år - og flere mindre releases henover året. Det vil sige, at der konstant kommer nyt til Dynamics 365 Business Central, hvilket betyder, at man som virksomhed hurtigt kan komme bagefter rent teknologisk, funktionsmæssigt og versionsmæssigt. Udover det åbenlyse issue at man som virksomhed hurtigt kan komme til at stå tilbage med en ERP-løsning, der er mange versioner gammel, så kan det faktisk have helt andre mere forretningskritiske konsekvenser.

De løsninger som du har integreret til din Business Central supporteres nemlig typisk kun 2-3 versioner bagud. Det vil sige, at alle de produkter og tredjepartsløsninger du har koblet til din løsning, og som gør den smart og skaber værdi, kan fra den ene dag til den anden stoppe med at virke, hvis ikke du har din Business Central-løsning opdateret. Endnu mere kritisk kan det stå til, hvis du har en ren online version af Business Central - altså den som automatisk bliver opdateret månedlig af Microsoft. Her er dit eget ansvar som virksomhed, at du får sikret, at alle dine tilretninger, extensions og apps (tredjepartsprodukter) fungerer i den nye opdatering - hver måned. Netop ved denne Business Central-model anbefaler vi på det kraftigste, at man har en klar aftale og plan for opgradering af de omkringliggende produkter.

Dette sikrer du ved at tegne en EV Opgradering-aftale hos Elbek & Vejrup.

Med EV Opgradering aftaler du sammen med Elbek & Vejrup hvor ofte din virksomheds Business Central-løsning skal opgraderes. Vi sørger for, at at opgradere din løsning til aftalte tidspunkt og sikrer ligeledes, at al funktionalitet og tredjepartsløsninger fungerer med den nye opgradering. Dermed er din virksomhed sikret en up-to-date løsning, som sikrer effektive forretningsprocesser og værdi.

Hvad gør udslaget, når I opgraderer jeres Dynamics 365 Business Central?

Udover den nye opgraderingsstrategi fra Microsoft, er det meget forskelligt, hvor ofte en virksomhed vælger at opgradere deres Dynamics 365 Business Central. Grundene hertil kan være meget forskellige, men ofte er det nogle af følgende årsager, som gør udslaget:

  • Krav til ny funktionalitet
  • Teknologiske krav
  • Organisatoriske ændringer
  • Effektivisering af arbejdsgange

Ingen af elementerne er i sig selv nok til at finansiere en ny Business Central-løsning, og ofte er det en kombination af flere årsager, som gør udslaget.

Få større udbytte af dit Dynamics 365 Business Central-opdateringsabonnement

Mange virksomheder har ikke en decideret opgraderingsstrategi og er typisk tvunget til at investere i en ny løsning hvert 6. - 8. år, fordi de ikke kan blive ved med at lappe på den gamle løsning. Gennem mange års erfaring ved vi, at en reimplementering kan være opslidende for en organisation, fordi man kommer fra en ældre Dynamics NAV-version til en ny version eller måske endda fra et helt andet ERP-system og til Dynamics 365 Business Central.

Det betyder, at processen mange gange bliver langvarig med omfattende analyser og inddragelse af hele organisationen på mange forskellige niveauer.

Der er mange tilpasninger at tage stilling til, fordi virksomheden har fået nye behov og nye forretningskritiske processer, som systemet skal understøtte – meget sker på 6-8 år.

Section16

Sådan forbereder vi næste opgradering

Allerede når du får den første nye løsning leveret, påbegyndes forberedelsen til den næste opgradering. Den nye løsning er opsat således, at brugen af rapporter og skærmbilleder bliver registreret. Dette betyder at vi senere kan lave statistik på, hvilke der anvendes og hvilke, som kun sjældent anvendes.

Når vi senere skal klargøre din opgradering ved vi derfor, hvilke tilpassede objekter i den gamle løsning, som vi kan fjerne og som du derfor ikke længere skal betale opgradering af. Du kan selv løbende følge med i statistikken og få den præsenteret i Power BI.

EV-Opgradering-Power-BI.png

Fordele EV Opgradering

Kendt økonomi

  • Du kender prisen på 'løft' af din Business Central-løsning til næste version
  • Nye tilpasninger opgraderes uden merpris
  • Løbende driftsomkostninger i stedet for investeringsansøgning hvert 6. - 8. år

Begrænset indsats

  • Begrænset belastning af din organisation

Fremtidssikring

  • Bedre udnyttelse af samspil med andre systemer
  • Enklere at tage ny Business Central-funktionalitet i brug
  • Enklere at implementere nye 3. parts moduler
  • Større udbytte af dit Business Central-opdateringsabonnement
  • 'Sundere' applikation
  • Altid på toppen teknologisk

Download produktbladet EV Opgradering