Optimér og digitalisér forretningsprocesserne

Fødevarevirksomhed

Løft din fødevarevirksomhed med en standard Business Central-løsning og vær i stand til at:

  • Automatisere alle centrale kerneprocesser
  • Få fuld sporbarhed og dokumentation gennem hele forsyningskæden
  • Sikre høj fødevaresikkerhed
  • Dokumentere dine produkters CO2-aftryk

Branchens udfordringer

Opnå fuld sporbarhed i hele forsyningskæden og sikr effektive arbejdsgange

Hver branche har særlige udfordringer og behov – fødevareindustrien er ikke en undtagelse. Stigende krav fra myndighederne i forhold til både fødevaresikkerhed- og kvalitet, stigende forventninger til bæredygtige produkter af høj kvalitet, dokumentation af CO2-aftrykket på varer fra forbrugerne samt sporbarhed er blot nogle af de områder, som fødevarevirksomheder i dag står over for.

Dette er uanset, om virksomheden opererer inden for kød, mejeri, fisk, bageri, frugt og grønt eller engros. Vi ved, at hver virksomhed i fødevareindustrien ikke er ens - fx står en fødevareengrosvirksomhed over for nogle helt andre udfordringer end en fødevarevirksomhed med produktion.

Dog er der udfordringer, som alle virksomheder i branchen står over for - fx pålidelig og nøjagtig data. At have korrekte og pålidelige data er afgørende for sporbarhed af fødevarer, hvilket netop er en af branchens mest kritiske udfordringer.

Du har behov for en Business Central-løsning tilpasset fødevarebranchen, hvis du oplever følgende:

  • Ikke er i stand til at dokumentere jeres produkters CO2-aftryk til jeres kunder - læs mere om EV CO2 Beregner her. 
  • Problemer med uoverensstemmelser i data
  • Usikkerhed i forbindelse med fødevaresikkerhed
  • Mangelfuld sporbarhed og gennemsigtighed i forsyningskæden - fra jord til bord
  • Manglende mulighed for at lave forecasting på efterspørgsel
  • Faldende indtjening og højere spild
Video: Optimér og digitalisér forretningsprocesserne i din fødevarevirksomhed

Video: Optimér og digitalisér forretningsprocesserne i din fødevarevirksomhed

Få et indblik i hvad vi kan hjælpe din fødevarevirksomhed med i denne video.

Whitepaper

Sådan optimerer du din forretning

Få indblik i, hvordan vi kan skabe en standardløsning tilpasset den enkelte fødevarevirksomhed, som kan understøtte fuld sporbarhed fra oprindelse til slutbruger, effektivisere datastrømme samt imødekomme de stigende krav til bæredygtighed.

WP Fødevarer Section

Business Central-løsning til fødevarevirksomheder

Elbek & Vejrups løsninger til fødevarebranchen tager udgangspunkt i et dybt kendskab til branchen og de processer, krav og udfordringer, som fødevarevirksomheder har. Alle fødevarevirksomheder er forskellige, men vi oplever blandt andet at mange processer og udfordringer er ens.

Derfor er vores løsning til branchen baseret på standard Dynamics 365 Business Central og bliver tilpasset til den enkelte virksomheds behov med hensyntagen til best practice i branchen.

Du får en ERP-løsning, der automatiserer og strømliner alle de forretningskritiske processer, der er i en fødevarevirksomhed, og som er afgørende for, at der fx er styr på alt lige fra emballageregnskab, økonomi, planlægning, produktion, kvalitetssikring og sporbarhed. Med løsningen sikrer du, at alle i organisationen kan tilgå nøjagtige data, præcis når de har brug for dem.

Elbek & Vejrups løsning giver dig optimale forudsætninger for og fordele som:

 

  • Strømlinede processer - udnyt automatisering og en intuitiv digital brugerflade til at forenkle arbejdsgange og opnå mere på kortere tid.

  • Adgang til relevant data for alle - en integreret, tværfunktionel platform sikrer alle medarbejdere adgang til de fakta og tal, de har brug for.

  • Kompromisløs sporbarhed - indsaml alle nødvendige oplysninger i hvert trin i forsyningskæden, og opdater din database med alle relevante ændringer automatisk.

  • Højere udbytte – få fuld kontrol over hvordan tekst og visualiseringer fremstår i dine produktionslinjer.

  • Høj fødevaresikkerhed og beredskab - omfattende sporing af materialer og produkter betyder, at du let kan finde frem til uoverensstemmelser og tage action på dem.

  • Overholdelse af lovgivning - Automatiser dine kontroller og inspektionsplanlægning for at sikre, at alt altid kører i henhold til de nyeste standarder.

  • Vær i stand til hurtigt at gribe ind - med realtidsrapportering kan du tage veldokumenterede beslutninger på farten.

  • Større effektivitet gennem data - identificer uhensigtsmæssigheder i dine processer, og vær i stand til at korrigere dem ved hjælp af robuste analyser.

  • Pålidelig forecasting af salg og efterspørgsel - vær i stand til at lave forecasting over salg og efterspørgsel baseret på pålidelige og nøjagtige prognoser.

    EV Tillægsløsninger

    Vi har udviklet en lang række tillægsløsninger, som yderligere kan understøtte jeres forretning, optimere jeres processer og arbejdsgange samt skabe værdi gennem IT for jer.

    Tredjepartsløsninger

    Foruden vores egenudviklede stærke tillægsløsninger samarbejder vi også med en række af de leverandører af markedsledende tredjepartsløsninger til Business Central.

    Professionel lønadministration direkte i Business Central

    365Løn er et fuldt integreret lønsystem i Dynamics 365 Business Central. Det giver øget effektivitet og overblik, da håndtering af både løn og økonomi sker ét sted. Integrer til blandt andet e-Boks, Nets, eIndkomst og bankcentraler og få fuldautomatisk styring af ferie, fravær og fritvalg. 365Løn giver dig fuld kontrol over hele lønbehandlingen.

    Lønadministration 4

    Book et uforpligtende møde

    Få en uforpligtende snak om dine muligheder for at opnå effektiviseringer og forretningsmæssige fordele.

    Kontakt mig

    Eller ring direkte til

    Conni Jensen

    Markedschef

    +45 51 30 95 59

    CIJ Markedschef