Optimér og digitalisér forretningsprocesserne

Bygge- og anlægsvirksomhed

En standard ERP-løsning til bygge- og anlægsbranchen giver:

  • Effektiv styring af økonomien på dine projekter
  • Optimal udnyttelse af maskiner og mandskab
  • Øget overskudsgrad i kraft af skarpere opfølgning

Branchens udfordringer

Forbedret økonomi- og projektstyring

Overblik og optimal udnyttelse af ressourcerne er en forudsætning for gode byggeprojekter. Det er også en nødvendighed, hvis du skal have en sund og indbringende forretning. Desværre er netop overblikket en udfordring for mange bygge- og anlægsvirksomheder.

Konkurrencen på pris, tid og kvalitet er evig. Derfor er det direkte ødelæggende for din konkurrencekraft og din overskudsgrad, hvis du kæmper med udfordringer som:

  • Manglende overblik over sager
  • Ineffektiv styring af underleverandører
  • Dårlig udnyttelse af ressourcer
  • Fejl og tidsspilde med manuelle indtastninger

Whitepaper

Sådan optimerer du din forretning

Vi har udarbejdet et række whitepapers, der tager udgangspunkt i de forretningskritiske udfordringer, din branche står over for. Vælg mellem whitepapers til blandt andet:

  • Entreprenørvirksomheder
  • Totalentreprenørvirksomheder
  • Installationsvirksomheder
SBA Section 1280X1280 (1)

ERP-løsning til bygge- og anlægsbranchen

En standard ERP-løsning til bygge- og anlægsbranchen giver fuldt overblik, detaljeret indsigt i de enkelte sager og mulighed for at drive en mere rentabel forretning.

Løsningen understøtter effektiv styring af underleverandører, løn-, akkord-, materiel-, samt materialeomkostninger i forhold til sagens kalkulation. Faktureringen bliver ligeledes enklere at håndtere med styr på detaljer som faktureringsplaner, acontobegæringer samt aftalesedler med bygherre.

Optimale processer og understøttende teknologi sikrer dig blandt andet:

  • Større overskudsgrad, bedre opfølgning og styrket konkurrencekraft
  • Styringsværktøjer der giver sagsansvarlige indsigt til at handle på udsving
  • Effektiv udnyttelse af ressourcer med integration til eksempelvis tidsregistrering
  • Transparens og større overblik med nem adgang til relevante data

Fordele med ERP-løsningen

Økonomisk overblik over byggeprojekter
Komplet overblik over indtægter og omkostninger på byggeprojekter. Følg den økonomiske udvikling og være i stand til at gribe ind, hvis økonomien skrider.

Overblik til disponeringer
Optimér arbejdsgange med styringsværktøjer og sikre god anvendelse af ressourcer. Fuld disponering af mandskab og maskiner. Minimerer ressourcespild, øger indtjeningsgraden og styrker din konkurrencekraft.

Effektiv opfølgning på projekter
Tidsregistrering, indberetning af forbrug og løbende opdatering af information på enkeltsager bliver enkelt. Hurtig og direkte adgang til realtidsdata gør det nemt at følge op på fremdrift på sager og projekter.

Løsningen indeholder blandt andet

  • Entreprisestyring
  • Avanceret sagsfakturering
  • Indlæsning af vare-/prisfiler fra grossister
  • Intern udlejning
  • Mobil tids- og forbrugsregistrering via integration til Expandit
  • Elektronisk håndtering af fakturamodtagelse og flow
  • Integration til lønsystem

For en virksomhed som Aarsleff er det afgørende, at vi indgår i ‘partnerskab’ med en strategisk leverandør, der ikke alene forstår vores forretning, men som også besidder et godt kendskab til vores branche. Elbek & Vejrup har igennem hele vores samarbejde været dygtige til at stille de rigtige spørgsmål og udfordre os, så vi nu står med en teknologisk stærk platform, som kan udnyttes i vores organisation i et endnu større omfang. Derudover har det stor betydning, at Elbek & Vejrup er et hus med mange Business Central-kompetencer og dygtige fagspecialister, der sammen med os kan løfte vores forretning

Steen Guldborg
IT-chef - Per Aarsleff A/S

Forside Citat

Download produktblad

EV Bygge & Anlæg

Er du interesseret i at vide mere om vores løsning til bygge- og anlægsbranchen, så dyk ned i vores produktblad.

EV Bygge Og Anlæg 1280X1280

EV Tillægsløsninger

Vi har udviklet en lang række tillægsløsninger, som yderligere kan understøtte jeres forretning, optimere jeres processer og arbejdsgange samt skabe værdi gennem IT for jer.

Tredjepartsløsninger

Foruden vores egenudviklede stærke tillægsløsninger samarbejder vi også med en række af de leverandører af markedsledende tredjepartsløsninger til Business Central.

Professionel lønadministration direkte i Business Central

Søger du et effektivt lønsystem, som samler alle løndata ét sted, sikrer fuld dokumentation og kontrol over hele lønbehandlingen? Så er 365Løn måske noget for dig? Med 365Løn kan du integrere til blandt andet e-Boks, Nets, eIndkomst og bankcentraler, ligesom du har fuldautomatisk styring af ferie, fridage og fritvalg. Vores dygtige lønkonsulenter sidder naturligvis klar til at yde dig support, hvis du får behov for det.

365Løn Section (1)

Book et uforpligtende møde

Få en uforpligtende snak om dine muligheder for at opnå effektiviseringer og forretningsmæssige fordele.

Kontakt mig

Eller ring direkte til

Ole H. Andersen
Markedschef
+45 52 14 19 24

OEA