navision-header-min.jpg

Microsoft Navision – din komplette forretningsløsning

Navision giver din virksomhed:

  • Bedre overblik til at træffe beslutninger
  • Øget produktivitet og optimerede forretningsprocesser
  • En fremtidssikret og skalérbar løsning til din branche

Vi skaber værdi gennem IT for vores kunder

Vi har hjulpet mere end 2000 virksomheder med:

  • Effektivisering og digitalisering af forretningsprocesser der skaber konkurrencemæssige fordele

  • Forretningsrådgivning baseret på dybt branchekendskab

  • Standard ERP-løsninger til din branche

Introduktion til Navision

Microsoft Navision hedder nu Dynamics 365 Business Central. Navision er et fremtidssikret økonomistyringssystem, der samler økonomistyring, lager, indkøb, logistik, salg, produktion og projektstyring i én samlet forretningsløsning.

Ved hjælp af Navision arbejder både små og mellemstore virksomheder verden over smartere og mere effektivt. Det gør de ved at automatisere og digitalisere tidskrævende manuelle opgaver samt optimere forretningsprocesser og arbejdsgange.

Find løsning til din branche

Hvad hedder Navision i dag? 

Navision, NAV, Dynamics NAV og nu Dynamics 365 Business Central. Hvad er forskellen på alle disse mange navne egentlig? Mange kender og omtaler NAV under navnet ‘Navision’. Men faktisk er Navision en ældre version af NAV, og NAV kommer af produktnavnet Dynamics NAV – som nu hedder Dynamics 365 Business Central.

Selve historien for Navision og NAV starter tilbage i 2001, hvor Navision og Damgård fusionerede. I 2003 valgte Microsoft at opkøbe firmaet, hvilket gjorde, at Navision kom til at høre under Microsoft Business Solutions. Sidenhen har Microsoft løbende videreudviklet Navision, hvor deres fokus konstant har været på at optimere både arbejdsprocesserne, brugervenligheden og funktionaliteten i systemet.

Efter Microsofts opkøb i 2003 blev navnet ‘Navision’ ændret til Dynamics NAV’. Siden da har det velkendte ERP-system (Enterprise Resource Planning) officielt gået under titlen Dynamics NAV - eller for de fleste bare NAV.

I oktober 2018 valgte Microsoft at ændre deres navn fra Dynamics NAV’ til ‘Dynamics 365 Business Central’, som det hedder i dag.

Fordele ved Microsoft Navision

Understøtter virksomhedens vækststrategi
Systemet forbinder hele din virksomhed, optimerer forretningsprocesser, effektiviserer arbejdsgange på tværs af virksomheden, reducerer omkostningerne og understøtter din generelle vækststrategi. Alt dette sikrer en mere konkurrencedygtig forretning.

Styrker dit beslutningsgrundlag
Navision giver dig et solidt beslutningsgrundlag til at træffe bedre beslutninger, der direkte påvirker bundlinjen. Løsningen automatiserer nemlig forretningsprocesserne uden at øge udgifterne til løn. Det giver dig således et bedre indblik i, hvordan din virksomhed klarer sig samtidig med, at du får et overblik over din forretning fra den samme database.

Skalérbar og tilpasset dine behov
Med Navision får du en løsning, der kan vokse i takt med din virksomheds vækst. Derudover er det også nemt at skrue op og ned for kapaciteten. Hvis du får behov for at integrere til andre systemer, så er det også nemt at tilpasse. Det er således dine specifikke behov, der er i centrum.

Gør virksomheden mobil
Du kan få adgang til systemet via tablets og andre mobile enheder. Det gør dine medarbejdere mere fleksible og effektive, idet de kan også får adgang til vigtige data uanset tid og sted. Denne mobilitet ved Navision giver dig også mulighed for at følge op på vigtige økonomiske nøgletal, mens du er på farten.

Bomaerke

Integrationer til Microsoft Navision

Der er mange forskellige integrationsmuligheder til Navision. Med disse integrationer kan du skabe din helt egen løsning, der passer til dine behov. Der er mange løsninger, som du med fordel kan integrere med Navision, herunder:

  • Webshops
  • PIM-systemer
  • LESSOR produkter
  • Expense Management
  • Document Capture
  • Og mange flere

Dynamics 365 for Sales og Business Intelligence er også i høj grad værd at fremhæve som eksempler på produkter, der kan øge værdien i din forretning.

Overvejer du at skifte til Business Central? Se vores priserne her

Overvejer du at skifte din gamle Navision-løsning ud med det nye Dynamics 365 Business Central? Der er mange fordele ved at opgradere til den nyeste platform. Udover at du får en løsning, som er teknologisk up to date, så er der også et væld af nye funktioner i forhold til Navision, som brugerne af Business Central kan få nytte af.

Selve brugervenligheden og brugergrænseflader, arbejdsgange og genveje i ERP-systemet er blevet optimeret, så du kan arbejde meget mere effektivt. Hvis du ønsker at læse mere om funktioner og muligheder i Business Central, så kan du læse mere her.

Med Business Central kan du selv vælge, hvordan du vil betale for din løsning. Du har dermed mulighed for enten at leje Business Central via abonnement, hvor du betaler et fast månedligt beløb pr. bruger, eller du kan købe det antal licenser, som du har behov for, og som du så selv ejer.

Hvis du ønsker at få en fast månedlig pris på din Business Central-løsning, og samtidig ønsker en cloud-baseret løsning hosted og vedligeholdt af Microsoft, så har du mulighed for at leje din løsning i en såkaldt Public Cloud.

Vil du derimod eje din egen licens og selv stå for backup og opdatering af Business Central, så skal du vælge en on-premise-løsning. I Business Central kan du vælge mellem tre forskellige licenstyper, nemlig: 

  • Premium user
  • Essential user
  • Team Member - Team members har dog kun begrænset adgang til systemet.

Hos Elbek & Vejrup hjælper vi dig med at finde den rette prismodel, der passer til netop din virksomhed.

I nedenstående finder du priser på Dynamics 365 Business Central Public Cloud (leje) og on-premise licenser (eje). Dette er priser på rene software-licenser og omfatter således ikke konsulent- ydelser og rådgivning samt tredjepartsprodukter. Ønsker du tilbud på implementering af Business Central i din virksomhed så kontakt os her for et uforpligtende møde.

Public Cloud: Dynamics 365 Business Central Essentials

440,50 kr.

Pr. bruger/måned

Public Cloud: Dynamics 365 Business Central Premium

629,30 kr.

Pr. bruger/måned

Public Cloud: Dynamics 365 Business Central Team Members

Fra

50,30 kr.

Pr. bruger/måned

On-premise: Dynamics 365 Business Central Essentials

11.167 kr.

Pr. brugerlicens

On-premise: Dynamics 365 Business Central Premium

15.634 kr.

Pr. brugerlicens

On-premise: Dynamics 365 Business Central Team Members

2.233 kr.

Pr. brugerlicens

Ovenstående priser er udelukkende software-licenser. Elbek & Vejrup er berettiget til uden varsel at regulere priser på baggrund af ændringer i priser fra underleverandører.

Guide til ny forretningsløsning

Overvejer du at skifte din virksomheds forretningsløsning, men ved du endnu ikke, hvor du skal starte? Vi viser dig vejen med denne guide til en ny forretningsløsning. Det behøver nemlig ikke at være uoverskueligt at komme i gang. Guiden tager dig igennem alle de kritiske faser, der er i en ERP-implementering. Få svar på, hvilke overvejelser du skal gøre dig, og hvordan du forbereder din virksomhed på en ERP-implementering.

Guide til ny forretningsløsning

Section17

Fagspecialister i din branche

Hos Elbek & Vejrup er vi fagspecialister i at udvikle standard Navision-løsninger til udvalgte brancher. Brancherne dækker både over den private og offentlige sektor. Vores konsulenter er fagspecialister, som bidrager gennem effektive løsninger og rådgivning til at optimere forretningsprocesserne i din virksomhed.

Vi tilbyder både vores egen udviklet software samt tredjepartssoftware til Navision. Et udvalg af eksempler på vores løsninger er:

  • Dokumenthåndtering
  • Lagerstyring
  • Produktionsstyring
  • Tidsregistrering
  • Business Intelligence
  • CRM
  • Lønhåndtering

Dermed får du hos os en 360 graders løsning, som understøtter hele din virksomheds behov og forretningsprocesser.

Find løsning til din branche

Kundeudtalelse

For en virksomhed som Aarsleff er det afgørende, at vi indgår i ’partnerskab’ med en strategisk leverandør, der ikke alene forstår vores forretning, men som også besidder et godt kendskab til vores branche. Elbek & Vejrup har igennem hele vores samarbejde været dygtige til at stille de rigtige spørgsmål og udfordre os, så vi nu står med en teknologisk stærk platform, som kan udnyttes i vores organisation i et endnu større omfang. Derudover har det stor betydning, at Elbek & Vejrup er et hus med mange Dynamics NAV-kompetencer og dygtige fagspecialister, der sammen med os kan løfte vores forretning.

Steen Guldborg
IT-chef, Per Aarsleff

Ofte stillede spørgsmål om Navision

Hvad er Navision?

Navision er et ERP-system, som er udviklet af Microsoft. Med Navision optimerer du dine forretningsprocesser og bliver i stand til at drive en langt mere effektiv virksomhed. Du kan blandt andet håndtere og optimere økonomi, lager, logistik, produktion og meget mere.

Hvad hedder Navision i dag?

Navision hedder i dag Dynamics 365 Business Central. Det indeholder flere arbejdsområder som dem i Navision.

Skal man skifte fra Navision til Business Central?

Har du i dag Navision kan det være en god ide at kigge på mulighederne ved Business Central. Der udvikles ikke længere på Navision af Microsoft, hvor deres nye ERP-system til samme segment nu hedder Business Central. Der er uendeligt mange fordele ved at skifte fra Navision til Business Central, da teknologien er meget mere avanceret og med mange nye features og muligheder i systemet.